Pluggdilemma..

Då har jag börjat skolan då. Ska läsa personalekonomi och HR-arbete i teori och praktik.
Det här kommer bli väldigt intressant, särskilt med tanke på att min planeringsförmåga är lika med noll ungefär.

Såhär brukar det gå till när jag pluggar:

1. Tar fram böckerna, papper, penna och sätter mig i soffan bredvid datorn.

2. Kollar om någon har skrivit något kul på facebook. Kollar förresten genom allt som har hänt på facebook på sistone..

3. Öppnar en bok. Suckar..

4. Är jag inte lite töstig? Inte kan jag ju plugga när jag är törstig, jag måste nog hämta något att dricka, annars kan jag inte koncentrera mig. Går till köket..

5. Tillbaka i soffan, läser lite bloggar, slår på tvn.. Stänger av tvn igen.. Tänker, skärp dig! Kollar fall det har hänt något nytt på facebook.

6. Det hade det inte... Öppnar boken igen. Läser 3 sidor.

7. Oj vad hungrig jag blev helt plötsligt! Springer till köket och sätter på lite mat..

8. Återgår till boken. Läser samma text 5 gånger.. Vad stod det egentligen?

9. Luktar det inte lite bränt? Helvete, maten!

10. Skrapar ur bränd pyttipanna ur stekpannan..

Detta leder ofta till att jag får göra allt i sista sekunden, när jag vet att jag måste.. Detta är inget bra sätt att göra saker på. Jag lovar härmed att ta tag i mig själv.. Ska bara läsa aftonbladet först...

Kommentarer:

1 Paparazzibecka:

Härlig blogg du!

Läs gärna min lite och lägg en kommentar eller två.

Kram (:

2 ♥ Jessica - Fotar och designar bloggar ♥:

åh ja det va endel papper :P

så skönt när man väl är klar =)

Vad gör du då? Allt brA?

3 Lovisa winther är mitt namn! :D:

lycka till med skolan :)

4 Bellâ:

Påminner om hur mitt pluggande brukar se ut ^^

5 ellinor:

hej, vad gör du?:)

puss&kram.

6 Anonym:

Haha,jag känner igen mig! Superfin design du har fått till! Kram!!

7 Miss Dramaqueen:

Jag är nästan precis som du. Skillnaden är att jag har en längre lista jag gör innan jag verkligen kommer igång..

8 Gynning:

Ha en fortsatt trevlig kväll!!

9 V I L J A - Släpp aldrig dina drömmar ♡:

Svar: Åh tackar! :) Allt bra med dig idag?

Kommentera här: