No stress och dykning

Nu är jag tillbaka!
Såg på statistiken att det är några stycken som har vart inne och kikat varje dag när jag var borta ;) Det fanns visserligen internet där, men det var så dyrt så det blev inget bloggande utan bara mailande och msn.

Har iaf haft det riktigt bra! Ca 25 grader varmt med svalkande vind. Det var jättefint och inte alls särskilt exploaterat. Vi var på ön Sal. Det var ett kul ställe, man brukar ju skämta om att det är manana, manana i spanien, men på Kap Verde var det värre än så. Mottot på ön var no stress, och de orden användes flitigt. Saker hände när de hände och man kunde inte räkna med att något skulle ske i tid. Det var faktiskt ganska skönt när man väl hade kommit in i tempot, man är ju så himla stressad här hemma jämt.
God mat och god dricka fanns det i mängder. Skitbra frukostbuffé var det också, med massa färsk frukt och annat.

Vi tog det mest lugnt, liggandes på stranden med en Pina Colada i handen,  men hann även med några aktiviteter. Vi var bla ute och åkte med en jättestor katamaran som tog 80 pers. Vi var dock bara 4st så det var mer folk i besättningen.  Najs! =)
Dessutom var jag ute och dök en dag. Skitkul! Var bla på ett ställe som hette 3 Grotos (3 grottor).  Riktigt kul även om det inte var lika färgglatt som i Egypten. Åkte även med en glasbottenubåt.
De är lite roliga där på Sal. De fick en stor staty föreställande Jesus av något annat land för några år sedan. De kunde dock inte bestämma sig var de skulle placera den, så vad gör man då? Jo, de sänkte ner den under vattnet så dykarna skulle ha något att titta på. Det var ju också ett ställe att placera den på liksom.. 

Slänger upp någon bild lite senare, min kamera är trasig, så jag har inte tagit så mycket bilder, men några tagna med mobilen blev det iaf :)


Edit: Här är stranden på Sal..

Kommentarer:

1 Jen:

Hehe, ja men jag är ute och spatserar varje dag ska jag lova dig ;) Åh vad detta låter underbart! Glasvatten ubåt? spännande som attan!.... Mhm, inte utan att man blir avundsjuk. BILDER! BILDER! BILDER! :)

2 sofia:

välkommen hem! :)

Kommentera här: