Dilemma..

Ställdes just inför ett dilemma..
De ringde precis från katthemmet och sa att katten vi har bokat hade genomgått en veterinärkoll idag. Då hade det visat sig att hon har ett fel (förmodligen medfött) i bakknäna. Hon lider inte av det idag, men ingen vet om hon kommer göra det i framtiden.
Frågan är om man vågar investera både tid, pengar och känslor i en katt som närsomhelst kan få stora problem? Hon kan leva lycklig och frisk i hela sitt liv, men risken finns också att detta kommer vara något som kommer påverka henne i framtiden.

Å ena sidan så vill jag ju minimera risken att jag tar hem en katt som visar sig vara sjuk. Jag vill inte behöva stå där med kostnader som förmodligen kommer att ligga som en reservation i försäkringen. Och jag vill inte vara med om att stå där med sorgen över en katt som fått ett alldeles för kort liv.
Som katthemmet sa, det finns inga garantier och man vet inte hur det kommer att utvecklas så man får ta en dag i taget med en sån katt.

Å andra sidan så blöder mitt hjärta för lillkissen. Om vi inte bestämmer oss för att ta henne, vem ska då vilja ha en defekt katt?

Jag vet inte vad vi ska göra..


Musse som liten skruttunge..

Kommentarer:

1 Evie:

men fy vad jobbigt :( forstar att det ar svart att ta stallning till hur man ska gora i ett sant fall...

2 Evie:

Sånt där är riktigt tufft.....jag är lite mesig dock så jag hade nog inte haft hjärta att inte ta hem lillskrutten.

3 Evie:

men va stört, haha, trodde inte den tidigare komentaren hade kommit med .. nåja :p

Kommentera här: