Årets sammanfattning

Brukar försöka göra en sammanfattning av året, så här kommer den:
 
Januari och februari
Dessa månader flyter liksom ihop i mitt minne, och jag kan faktiskt inte minnas så mycket mer än att jag var tjock, tyckte det var jättetungt att jobba. Trots det var på kurs med jobbet och utövade självskydd runt v30. Boade lite hemma och köpte barnsaker, annars låg jag nog mest på soffan och käkade semlor, som var min stora craving.
 
 
Mars
Jobbade min sista dag 8 mars, och gick sedan på graviditetspenning. Var överlycklig att jag hade sökt det så jag slapp jobba mars ut, vilket jag aldrig hade orkat med facit i hand.
Tog det lugnt hemma och njöt av att bara sitta i solen (sjukt bra väder) och dricka kaffe och förbereda mig för vad som komma skulle.
Fick reda på att Hugo låg åt fel håll, och var inne på vändningsförsök, som inte lyckades och tid bokades för snitt. Jag panikade lite halvt då det inte riktigt var vad jag var beredd på.
 
 
April
Den 3e hände det största som någonsin hänt mig, och livet förändrades drastiskt, till det bättre, när Hugo föddes.
Resten av månaden tillbringades i bebisbubblan, med att anpassa sig till att vara en familj, och läka ihop efter snittet. Började även ge mig ut och promenera mycket. Vi gick oftast upp runt 5 på morgonen, och konstigt nog var det rätt trevligt.
 
 
Maj
Många och långa promenader med barnvagnen kännetecknar denna månad. Tror jag gick typ en mil om dagen. Skönt var det iaf. Satt mycket i solen nere hos min mamma och fikade och bara hade det bra.
 
 
Juni, juli och Augusti
Sommaren var ganska regnig och det blev aldrig riktigt bra väder en hel dag. Jag som skulle sola och bada och hade planerat att bli brun som aldrig förr, fick ändra mina planer en smula. Mycket tid tillbringades i skuggan hemma hos mamma drickandes bubbelvatten eller alkoholfri öl. Var på en kollegas bröllop. Hugo började bli större, och vi landade ännumer i att vi var en till i familjen. Åkte på kryssning till Mariehamn. Hugo döptes i Järfälla kyrka. Jag hamnde på 13e reservplats till veterinärprogrammet, och var sjukt nöjd med det. Nästa gång så..
 

 
September
Fyllde 28 och firade med familjen i Hagaparken. Fick två biljetter till Dirty Dancing av Johan och en ansiktsbehandling av mamma. Klockren vardagslyx. Var ute på stan och såg Dirty Dancing och käkade middag "själv" med Richard för första gången sen Hugo föddes. Galet uppskattat, mycket bra present. Mammagruppen började och jag lärde känna ett gäng väldigt trevliga människor.
 
 
 
Oktober
Full rulle med mammagruppsträffar, babysim, babymassage fika på Ikea och massa annat. Upptäckte öppna förskolan i barkarby och började hänga där med resten av gänget. Världens bästa ställe! Hägde även en del på övriga öppna förskolor.
 
 
November
Jag och Johan firade 5år tillsammans med att ha barnvakt för första gången, och gå ut och äta. Underbart när man får vakna upp varje morgon (trots mitt extremt morgontrötta jag), bredvid världens bästa killar som jag älskar så mycket.
Fortsatte hänga på öppna förskolorna och babysimma, samt umgås med alla våra nya fina vänner.
 
 
 
December
Julavslutning på både babysim och öppna förskolan. Julbord och luciafika på öppna i Barkarby. Skulle gått på julbord med jobbet, men ställde in pga snöstorm. Druckit sinnessjukt mycket glögg (hur gott är inte det).
Umgåtts en hel del med min fina familj. Firat jul hemma tillsammans med min mamma, efter att ha besökt Johans mormor på morgonen. Mycket snö, som såhär på nyårsafton nästan smält bort helt.
 

 
 

Kommentarer:

1 tess:

Bästa året någonsin! =)

2 Johan:

Fint skriver älskling :)
Jag gillar bilden på dig med en semla på magen ;)

3 jennifer, mamma till emilia:

tycker också detta året varit bästa året :)
härlig bild på enorma bebisbulan :)

Kommentera här: