Barnvagnspromenad :)

Imorse var det inte överdrivet kul att vara jag. Som tur var ordnade det upp sig.
Låg och degade i soffan hela förmiddagen innan jag tog mig i kragen och promenarade först till jakan, sen till Elgiganten, sen MediaMarkt och så hem igen.
Jag var en sekund från att köpa en ny dator. Jag tog dock det mogna beslutet att först gå hem och fundera över om det verkligen är en sån dator jag vill ha. Känns genomtänkt och bra,till skillnad från mitt vanliga impulsshoppande. ;)
Hugo var jätteduktig och sov hela tiden, jag var ändå ute i runt tre timmar.

Jag vill hylla våran vagn, en Emmaljunga City Cross. Jag fick (eller fick och fick, fick köpa kanske jag ska säga) precis den vagnen jag ville ha, och jag älskar den. Den är lättkörd, smidig och går bra på grusvägar och i sån terräng (rötter och småsten) vi går mycket. Den rullar självklart bra på asfalt också. Det enda jag kan klaga på om man måste hitta något fel, är att den är lite knepig att få in i bilen. I min bil går det rätt bra, men i Johans bil har jag inte ens försökt få in den än. Jag är osäer på om det går faktiskt.
Och som svar på din kommentar Mikaela. Jo, han sover kanon i vagnen. Det är typ enda stället han är lugn på, han sover sig i princip alltid genom våra promenader om han inte är hungrig (då blir det ett jäkla liv vill jag lova).
Han ligger dessutom i vagnen och sover inomhus under 90% av de dagliga tupplurarna, och när han är lite arg så brukar vi rulla vagnen över mattkanten, då brukar han lugna sig om det inte är något annat som är fel.

image description


image description



Kommentarer:

1 Mikaela:

Då ska vi nog se till att öva lite mer här hemma! Ingen dum ide att låta henne sova lite i den på dagarna faktiskt! :)

2 tess:

Vad skönt att han sover så pass bra i vagnen. Jag övar på att få Novalie att sova i vagnen jag med. Det går sådär, men jag ger mej inte! Hon vill bara bli buren och kramad :P Ofta vill jag ta en promenad, men hon blir ledsen så fort jag lägger ner henne. Det kan seriöst ta en timme innan jag lyckas få henne att somna i vagnen :( Idag har det däremot gått jättebra. Hoppas att det ska gå lika bra i morgon och på onsdag också. För nu vill jag ta en promenad med er :)

Kommentera här: