En vanlig söndag

Det blev en liten löprunda idag också. Skönt att äntligen ha tagit sig i kragen och kommit igång. Efter löpningen åt vi en fiskgryta med tomat och saffran som jag satt på spisen innan jag gick ut. Funderar på om jag ska runda av kvällen med ett litet glas rött och lite B&J (haha, vilken kombo). Benen var lite trötta idag, men jag tänkte att det var lika bra att köra på. Imorgon är det nämligen dags för jobb igen. Att jobba skift som jag gör har både fördelar och nackdelar. En av de stora fördelarna är ju alla lediga dagar, jag jobbar ca 15 pass per månad. En stor nackdel är dock att de dagar jag jobbar går jag upp 05, hinner knappt träffa familjen alls och är supertrött när jag kommer hem.Jag ser verkligen fram emot studierna i höst, kan knappt fatta att jag faktiskt ska plugga till veterinär. Dock vet jag att det kommer bli tufft att rodda både jobb och studier samtidigt.Jag hoppas att jag kommer lära känna fler som ska pendla från Stockholm, för pendlingen känns faktiskt som det jobbigaste just nu. Nåväl, jag misstänker att det kommer lösa sig, det brukar det göra.
 
 
 
 

Kommentera här: