Första veckan på veterinärutbildningen

Dåså, då har jag överlevt första veckan på veterinärprogrammet.
Det har varit en otroligt intesiv men rolig vecka som inleddes i måndags, på min födelsedag.
Vi har sprungit runt i röda tröjor med tillhörande otroligt sexiga gröna mössor. Vi har dansat och lekt, blivit kidnappade, jagade av vikingar,osv.
Vi har även hunnit med några föreläsningar, samt dissekerat en råtta. Jag har varit helt slut när jag kommit hem på kvällarna. Veckan avslutades (för min del iaf, eftersom jag pendlar och inte orkade åka i helgen), med amöbagasque i fredags, skittrevligt! Hade dock gärna tagit ett glas vin, men jag kör ju.. Skönt att komma hem smidigt iaf.
 
Nu tog jag precis en paus i osteolgistudierna, det är sjukt mycket att lära sig så det är bara att köra på. Hugo ligger och sover efter en intensiv förmiddag i lekparken. Har varit underbart att få umgås med honom nu i helgen, efter en vecka med sena kvällar när han ofta sovit när jag kommit hem.
Imorgon är det jobb igen, sen är det skola tisdag till fredag och jobb lördag-söndag. Vila kan man göra när man blir gammal, typ..
 
 
 
Inte världens bästa bilder, men jag är så dålig på att komma ihåg att ta kort :)
 
 
 
 

Kommentera här: