Efter solsken kommer värsta regnet..

Har varit väldigt dött här igen, vilket beror på att jag varit väldigt låg.
Tappade gnistan lite där ett tag, men nu är jag på gång igen. Vet inte om det var vintern och den mörka årstiden, eller om jag helt enkelt bara har haft på tok för mycket att göra. Nu är jag iaf på rätt köl igen. Har fått mer harmoni i min vardag, och till och med börjat träna igen.
 
Jag klararade NERC-tentan, som var terminens första tenta och handlade om Nervsystemet, respiration och cirkulation. Kändes jätteskönt för självförtroendet att jag faktiskt är bra när jag har haft tid att bara konentrera mig. Har även hunnit göra min omtenta i Biomedicinska baskursen, men den får jag inte tillbaka förrän om en vecka, så ni får hålla tummarna för mig.
På fredag har jag histologitenta, vilket går ut på att känna igen olika organs vävnader i mikroskop. Det är svårt, men jättekul när man kan. Jag behöver nog mikroskopera lite till den här veckan för att det ska gå vägen dock. På onsdagen efter är det även tenta i Urogenitalia och Digestion. Det är mycket att hålla reda på verkligen, men det är kul.
 
Att mysa med en av skolans en dag gamla killingar är en av fördelarna med utbildningen.

Inte fullt lika mysigt ;)
 
 

Kommentera här: