Hurra hurra hurra!

Hugo har ju hunnit fylla år, och jag har länge tänkt att jag ska uppdatera om det. Blev ett lugnt firande med lite hembakad jordgubbstårta och helgen efter födelsedagen hade Johan bokat in en överraskning åt oss.
Vi begav oss ner till Kolmården. Jättekul tyckte både jag och Hugo. Han sprang runt och lekte och tittade på djuren och det blev en väldigt lyckad helg (han pratar fortfarande om linbanan som fanns där).
I övrigt tänkte jag sammanfatta hur han är som person nu vid två års ålder. Han
  • Pratar hela tiden, meningar på upp till fyra ord.
  • ÄLSKAR att laga mat, han leker att han lagar och bjuder alla, och han vill gärna dra fram en stol till diskbänken och vara med när jag lagar.
  • Har mycket egen vilja, och blir sur om han inte får som han vill (som de flesta i denna ålder antar jag).
  • Gillar inte att borsta tänderna, tandborstningen är en kamp i 90 procent av fallen.
  • Är en rymmare, och springer gärna iväg och försöker smita ifrån en, samtidigt som han skrattar.
  • Tycker om att äta saker jag inte tror så många barn gillar, såsom stark senap och gubbröra. Favoriten är dock alla sorters korv.
  • Är väldigt omtänksam.
  • Drar 92 i kläder och väger ca 12,6kg, längen har jag ingen aning om för jag får honom aldrig att vara stilla sålänge att jag hinner mäta.
  • Älskar att vara ute, och gärna i skogen.
Tänk att tiden gått så fort, det är skrämmande egentligen. Ibland kan jag önska att vi hade så mycket mer tid tillsammans och att mitt liv inte skulle svämmas över av alla måsten..
 
 
 
 
 

Kommentera här: