Integrativ fysiologi

Just nu består mitt liv av - gissa vad? Tentaplugg! Oväntat va? Inte..
På onsdag är det tenta i integrativ fysiologi. Intressant ämne, men väldigt kort tid att få ihop allt. Håller tummarna att det går bra iaf.
Till min stora lycka så klarade jag gatloppet (se två inlägg nedan). Hade faktiskt blivit lite besviken om jag hade misslyckats, för jag har slitit som ett djur. Men det gick bra och jag är jätteglad!
 
I helgen har jag jobbat igen. På något sätt skönt att vara tillbaka på jobbet (eller framförallt veta att man får några pengar alls i juni, haha). Hade även saknat min kollega, så det var kul att få träffas och snacka lite :)
 
I övrigt så har jag åkt på en sjuk hosta och ont i halsen/bröstkorgen, men eftersom jag inte hinner vara sjuk nu så får det vänta (eller, det får helt enkelt funka ändå med allt jag måste göra). Jobbet har inte varit så glada att jag varit ledig så mycket under våren, och jag kan väl förstå det, så det var bara att bita ihop under helgen.
Bara en dryg månad kvar sen har jag gjort mitt första år som veterinärstudent.
 
Har lärt mig en hel del om kameler på sistone. Visste ni tex att de kan variera sin kroppstemperatur mellan 34 och 41 grader?

Kommentera här: