Bakterier och spårväg

Har väl inte varit på topp eller så glad på sistone.
Självkänslan har vart nere på noll och jag har bara varit så less på allt. Men jag kämpar varje dag med mig själv för att det ska kännas bättre, och ibland har jag mina ljusglimtar.
Skolan är iaf sjukt rolig nu och det gör jättemycket för humöret. Det är en jättekul kurs vi läser och jag känner verkligen att jag lär mig något.
Just nu håller vi på med ett moment som heter "okänt prov", där vi fått två prover (jag fick en bit mjälte och ett svabbprov), som vi ska odla ut bakterier på och hitta vad det kan vara.
Jag älskar verkligen praktiska moment, det är så jag lär mig bäst. Jag har ofta väldigt svårt att koncentrera mig på rent teoretiska moment. Jag ve inte varför, sån var jag aldrig förr i tiden, men jag antar att man förändras..
 
Helgen har varit bra. Var på middag hos mamma och firade min brors förlovning. Jättekul verkligen. De är så fina tillsammans. Han har hittat en jättefin tjej. På söndagen stack vi till spårvägsmuseet hela familjen. Det var mysigt, och jag tror att Hugo hade jättekul. Han gillade särskilt att åka "minitunnelbanan" och att "provköra" spårvagnen.
Skönt med en helg när vi var lediga allihopa tillsammans. Måste nog sluta jobba eller något.. Jag vet inte.

Kommentera här: