Tentavecka och sjukt barn

Puh vilken vecka. Har haft tentavecka med tre tentor, och tillhörande tentaångest. Hugo är sjuk och dessutom har jag jobbat. Inte undra på att man är lite sliten.
I måndags hade vi munta i biokemi. Det var pinsamt. Jag var pinsamt dåligt påläst trots att jag hade pluggat både dag och natt. Men det blir ju så när man har femtielva andra åtaganden här i livet. Omtenta bokad på den.
De andra två tentorna tar nog ett tag att få svar på, men där kan det ha gått ungefär hur som helst. Jag har förlikat mig med tanken på att få skriva en del omtentor. Är inte oroad över det, jag lär mig ju bättre när jag tvingas läsa in det igen. Ska dessutom få lite hjälp av en snäll och pedagogisk klasskamrat att få förklarat denna gång.
 
Idag vaknade Hugo runt halv fyra -fyra tiden. Stackarn snorade och hostade och blödde näsblod. Så det var väl bara att pallra sig upp. Trött som sjutton var jag, men vad gör man. Pricken över iet var när han efter att ha ätit välling kräktes ner hela sig, mig och mattan i köket. Vi har haft bättre mornar.
Idag (och imorgon) ska jag dessutom jobba. Hoppas han blir frisk till måndag, lillplutten.
 
När man är sjuk får man sova på mamma om man vill..

Kommentarer:

1 Mikaela:

Fasen va duktig du är som kämpar på!

Kommentera här: