Helvetesdag och vattenläcka

Fan i helvete jävla skit!!! Det är inte min dag idag...
Jag gick till jobbet imorse, lyckligt ovetande om allt..
När jag har varit på jobbet i ca en timma så ringer min mobil.. Det är HSB, som säger ungefär såhär "Hej, Det här är XXX från HSB, vi har en liten krissituation här, vi har ett vattenläckage från din lägenhet och det rinner ner i lägenheten under, kan du komma och öppna dörren åt oss, annars måste vi bryta upp den.."

Panik! Vad gör man? Jag kunde inte lämna jobbet så Johan tog sig hem fort som fan och låste upp. Tydligen så har radiatorn i vardagsrummet gått sönder och det droppar vatten.. HSB ringer rörmokare och allt är sådär lagom kul..
Jag satt i telefonkö till försäkringsbolaget i ca 30min inann jag fick reda på i princip ingenting.... Måste ringa dem igen imorgon.

Så idag har jag fått reda på att:

-Vi behöver ett nytt element (rörmokaren skulle visserligen beställa detta)

-Vi har vatten i parketten och måste ta ut nån från försäkringsbolaget, kanske behöver vi även riva upp parketten...

-Vi har även tecken på fuktskador i badrummet (Vet ej omfattningen på detta, de skulle återkomma), jag kan tänka mig att vi kommer få riva hela badrummet...


Kul dag verkligen... Hoppas att försäkringen täcker allting annars är det taskigt läge..
Kan nån snälla bara säga att det här är sant...

Kommentarer:

1 sofia:

oj,mitt bråk med tele2 känns plötsligt inte lika angeläget. skickar en hård kram, och håller tummarna.

2 Anonym:

usch :( håller också mina tummar för er!

3 Mikaela:

Bik Bok :)

4 Jen:

Baby update! Vill ju höra hur de går för er o lägenheten :D Kram

Kommentera här: