Stanna upp en sekund och njut..

Har tänkt på en sak på senaste tiden.

Folk stressar runt så mycket och tänker på saker de måste göra, borde göra och saker det ska göra sen. Jag är en mästare på att gå och tänka på saker som kommer hända sen och saker jag borde göra.


På senaste tiden har jag dock börjat försöka leva mer i nuet och njuta mer av vardagen. Tex verkligen försöka släppa allt annat och njuta av det där sköna badet/den goda latten/stunden i solen. Och jag har märkt att jag känner mig mycket mer tillfreds och harmonisk.

Jag tror att alla skulle behöva stanna upp ibland och bara ta en stund och njuta av något i vardagen, för man blir faktiskt mycket gladare och uppskattar saker lite mer då...

Kommentarer:

1 sofia:

det där funderade jag mycket kring i våras. det har hjälpt. på rhodos gjorde jag det verkligen, eftersom vi bara var där en vecka kunde man inte fundera på i morgon utan bara njuta av stunden..

Kommentera här: