Tack SL! Eller inte..

Jag fryser ända in i märgen just nu.
Äntligen hemma, knappast pga att SL är jävligt briljanta iaf.. Ibland vill man bara lägga sig ner och dö en smula.

Stressade efter jobbet för att hinna med bussen till Spånga. Missade den såklart, men hann med bussen mot Sumpan istället. Alla pendeltåg var sena, men rätt snart kom det ett jag kunde ta. Skitbra, om det inte hade varit så att vi var tvugna att stanna extra länge vid varje station för att föraren skulle hacka loss is från dörrarna så att de gick att stänga. När jag väl kom fram hade jag såklart missat bussen som går till stallet. What to do? Det var ju bara att börja gå. Ca en halv mil är det att gå, så det var bara att bita ihop och knata på i snökaoset.

Kom tillslut fram och fixade allt jag skulle i stallet och red. Kall som en isbit knatade jag sedan upp mot bussen, bara för att konstatera att jag hade tagit fel på tiden och bussen hade gått för 7 minuter sen. Jag ville nästan gråta. Det var bara att bita ihop och promenera hela vägen upp till stationen igen. Väl där fick jag vänta läääänge. På monitorerna rullade texten "Mycket sporadisk trafik på alla pendeltågslinjer. Resande hänvisas till alternativa resvägar". Synd bara för mig att jag inte har någon alternativ resväg...
Lyckades iaf komma med på ett tåg som var över en och en halv timma sent.. Äntligen hemma...

I walk this lonley road...

 

Skitkallt var det!

Kommentarer:

1 Anonym:

Jag pallar inte! Det snöar ÄNNU MER idag :( HAAATE IT!!!! Var fan e den globala uppvärmningen?!!!

2 Evie:

Åh, jag grät nästan själv när jag lyckats ta mig till Sverige i fredags och nyköping (anlände till Skavsta) där det visade sig att tågtrafiken stod still.... 3½ timme extra tog det att ta sig hem, kom hem 1:30 stelfrusen från topp till tå. Fantastiskt att allt lägger av för lite snö....

3 Mikaela:

Mm visst är SL härliga.. suck



Härlig header!! Vill ha sol!

4 Mikaela:

Vad HÄRLIGt allt var plötsligt haha...

5 Lili Marlene:

Åh... Jag lider med dig! Var orolig för att flygen mellan kalmar och stockholm skulle vara inställda eller försenade pga av vädret men det gick väldigt bra faktiskt.

Kommentera här: