Hallå? Är det någon där...där...där...?

Det där med amningshjärna.. Ibland känns det som att det ekar tomt där inne.
Min bror ringde mig häromdagen och frågade om jag saknade ett par nycklar. "Eh, nej det gör jag inte", sa jag. Han frågade om jag var säker. Jag tänkte febrilt och funderade på om jag hade glömt mina nycklar hos dem när jag var där häromdagen, men nej, jag hade ju använt dem efter att jag var där.
"Nej, jag saknar inga nycklar".
Det var konstigt, svarade brorsan, för grannen kom just förbi och lämnade in en stor nyckelknippa som det stod ditt namn på, som satt i vår garageport.
Shit! Jag hade alltså stllt in bilen (som jag förvarar i deras garage), packat ur Hugo, låst porten och lämnat hela nyckelknippan, med hemmanycklar och allt, i porten. Tack gode gud att det finns ärliga människor!

Kommentera här: