Återblick

Sitter såhär på nyårsafton och ser tillbaka på tiden som gått. År 2013 har varit ett väldigt bra år och jag ser fram emot vad 2014 har att erbjuda. 
 
Det har varit ett otroligt händelserikt år och här kommer en snabb återblick.
 
Januari
Jag var föräldraledig och hängde för det mesta hos Rosa på öppna förskolan. Jag och Hugo gick på Plask&Lek i Bro. Bilen gick sönder och jag trodde jag skulle bli tvungen att klara mig utan den.
Vi började se oss om efter ett nytt boende, det började kännas lite trångt i vår tvåa.
 
 
 
 
 
Februari
Vi fortsatte umgås med våra vänner hos Rosa. Jag hade en mindre livskris, vad ville jag egentligen göra med mitt liv? Det enda jag var helt säker på var att jag inte ville fortsätta jobba såna tider jag har gjort och att det var dags att göra något annat.
Vi bjöd på ett hus som vi verkligen ville ha, och förlorade
.
 

 
Mars
Jag tränade mycket. Kom igång med gymmandet och körde som vanligt allt eller inget (vilket gjorde att det bara höll i sig till maj, haha)
Vi firade påsk hemma hos min mamma. Dagarna spenderades mest på öppna förskolan och vi fortsatte gå på plask och lek.
 
April
Hugo fyllde 1år, vilket firades med ett litet kalas med våra närmsta vänner från öppna förskolan och föräldragruppen. Vi köpte äntligen hus. Ett gavelradhus i stort behov av renovering, men med kanonläge.
Jag gjorde både högskoleprovet och PIL-testet. Gjorde min bästa mattedel någonsin på hp, men lyckades faial på språkdelen, som jag annars alltid är bra på. Det var lite deppigt tyckte jag då.
 
 
 
Maj
Månaden bestod av mest packa, städa, visa lägenhet och samtidigt försöka njuta av sista tiden som föräldraledig. Resultatet på PIL-testet kom och jag gick inte vidare till intervju, men det gjorde inte så mycket.
 
 
 
 
 
 
 
Juni
Packade flyttkartonger och passade på att göra lite utflykter och bada samt umgås med Hugo och Johan. Började jobba igen på midsommarafton och Johan tog över som föräldraledig.
 
 
 
Juli
Jag hann inte jobba så jättelänge innan jag gick på semester. Semestern tillbringades med att vara ute och leka en hel del, samt åka och bada. Vi fick nycklarna till vårt hus, och packade ihop det sista och städade lägenheten. Sen satte husrenoveringen igång. De var möhippa för Katarina, och jag umgicks mycket med vänner.
 
 
 
 
 
Augusti
Chocken som fick mig att hoppa upp och ner i köket på nya huset samtidigt som jag skrek. Jag kom in på veterinärutbildningen, vilken lycka. Började fundera och insåg att jag skulle få jobba heltid hela höstterminen, skulle det verkligen funka? Det var värt ett försök iaf kom jag fram till.
Hugo började förskolan och det kändes lite tufft i början. Hans pedagoger var dock jättegulliga, så det kändes tryggt att lämna där. Johan skötte den mesta inskolningen, men jag gjorde några dagar jag med. Det var två veckor inskolning, vilket jag upplevde som väldigt positivt.
 
 
 
September
Full rulle i 190. Började veterinärutbildningen på min födelsedag. Rolig inspark och anatomistuder varvat med heltidsjobb. Amöbagasque och anatomitenta. Misslyckad embryologitenta.
 
Oktober
Månaden som närmast kan beskrivas som månaden jag bodde på BMC i Uppsala. Biokemi och cellbiologi, varvat med jobb.
 
 
 
November
Jag och Johan firade 6år ihop. Tillbringade sjukt mycket tid på BMC, och på jobbet såklart.
Läste om metabolism till förbannelse.
Vabbade för första gången. Förvånad att vi klarat oss så länge. Munta i biokemi, som jag failade totalt.
 
 
December
Fick ordning på allt skolarbete och hamnade för första gången den här terminen i fas. Alla tentor so far avklarade. Lucia på förskolan, och i skolan. Julbord med jobbet. Firade jul hemma hos mamma.
 
 
 
 
 
 
 I början av januari 2013 sa jag "I år blir året som vi köper hus och jag kommer in på veterinärutbildningen". Jag hade ju rätt. Bara man tror och vill tillräckligt så. Så nu kör vi på årets mål. 2014 blir året när jag blir miljonär och vältränad. Ser fram emot 2014. 

Kommentera här: