Turn up the tempo

Livet rullar på i 190, och ibland undrar jag vart tiden tar vägen. Det börjar närma sig slutet av den andra månaden på veterinärprogrammet. Har hunnit med en hel del faktiskt, bland annat skrivit min första skriftliga tenta i anatomi och embryologi. Resultatet blev väntat. Klarade anatomin och flunkade embryologin. Har bokat in omtenta på den delen, men det visste jag i princip att jag skulle få göra eftersom jag hade missat varenda föreläsning i ämnet. Känns bättre inför omtentan iaf.
 
Just nu läser vi biomedicinsk baskurs. Sjukt intressant, men ändå lite av en hatkurs för mig. Förmodligen för att jag saknar en del förkunskaper, vilket gör att jag måste plugga sjukt hårt för att hänga med. Känner ändå att jag halkat efter en del och det är inge kul. Måste verkligen ängna denna vecka åt inläsning så att den inre stressen möjligtvis kan lätta lite. Jag håller tummarna för en period med mer inre lugn snart,
 
I övrigt står arbetet med hus och renoverinar rätt stilla, mest pga av att jag nästan aldrig är hemma, och när jag är det så kommer ju Hugo högst upp på prioriteringslistan, såklart.
Nu har jag iaf fått tummer ur och skickat in en ansökan om tjänstledigt till jobbet, äntligen. Vårterminen kommer bli awesome helt enkelt!
 
 
 
 

Kommentera här: