Gatloppet sprunget

Om ni undrar var jag håller hus, så dundrar livet på i 190. Nu har jag iaf några dagar ledigt från skolan (läs tentaplugg). Sen sist har det hunnits med en histologitenta som jag klarade galant (såklart, hade lagt ner mycket tid på att plugga tid den). Även det fruktade "gatloppet" har hunnits med. Det är en anatomitenta där de märker ut med siffror på dissektionsmaterial och så ska man namnge på latin och svenska, samt skriva ursprung, fäste och funktion på diverse muskler. Kul sätt att tenta, och jag mer eller mindre bodde i skolans dissektionssalar hela påsklovet, så det bör ha gått vägen. Vi får hålla tummarna för det iaf, för jag har inte fått resultatet än.
 
Just nu läser vi en delkurs som heter integrativ fysiologi. Jätteintressant, men mycket som ska läras in på väldigt kort tid. Ingen tid för återhämtning förrän i juni.
Nu har jag "bara" tre tentor kvar innan sommaren, men det ska nog kunna gå vägen det med. Ser fram emot sommaren. Jag börjar visserligen jobba dagen efter sista tentan, men jag ska ha mycket semester i sommar, så det kommer bli galet skönt. Sen jag började jobba efter gymnasiet har jag max varit ledig tre veckor varje sommar. Den är sommaren blir det sex veckor. Känns som jag behöver det.
 
Och nu är våren här. Bara det gör mig väldigt lycklig!
 
 

Kommentera här: