Piggare mamma

Igår hade jag min första egentid på 16 veckor. Har inte kännt något direkt behov av det förrän nu. Men det var riktigt skönt måste jag säga. 4-5 timmar var jag borta, och det är nog faktiskt maxgränsen för vad som går när jag ammar. Saknade Hugo lite, men det var skönt att bara få vara jag och gå hem till en kompis helt själv. Richard tog en whiskey och jag ett glas apelsinsaft, haha. Känner faktiskt inget sug efter alkhohol fortfarande. Det går så bra med annat. Men jag funderar på att gå ner till bolaget och köpe en liten och väldigt fin flaska rött så jag kan få ta ett glas tillsammans med lite goda ostar. Det har jag längtat efter.
 
Idag har det varit en bra dag. Fantastiskt vad lite ensamtid kan göra. Kände mig som en mycket bättre och gladare mamma imorse. Vi har busat i soffan, och Hugo har skrattat sådär härligt så att det låter som att han ska kikna. Sen tog vi en långpromenad (jag är med i en stegtävling med massa andra aprilmammor, så nu måste jag ju gå massor). Handlade lite gott på Slaktarn på hemvägen, ikväll ska det grillas.
 
På eftermiddagen drog vi på lite bra musik och dansade. Eller, jag hoppade och skuttade omkring medan Hugo låg på en yogamatta på golvet och skrattade åt mig. Jag förstår honom.
Nu sover han sött i sin vagn och jag passar på att ta det lite lugnt.
 
 

Kommentarer:

1 tess :

Vad skönt med lite egentid :)Skulle jag också behöva känner jag... Kram

Kommentera här: