Plugg, AW och för lite sömn

Det blir väl ungefär en uppdatering i veckan nu. Hinner inte mer, och vill helst inte göra mindre, jag skriver ju trots allt för att jag ska minnas vad jag gjort.
Ännu en veckas studier har förflutit i full fart. Jag jobbade hela förra helgen och innan och efter det har det varit skola. Igår var det jobb, med efterföljande afterwork, som kanske blev något senare än jag tänkt mig.
Fyra timmars sömn i ett redan hektiskt schema är inte så optimalt kanske, men jag hade iaf en sjukt bra kväll. Mina kollegor är verkligen sjukt trevliga människor. Vi är alla väldigt olika och på olika platser i livet, men vi har så himla kul ihop.
 
I skolan har vi haft en strid ström av föreläsningar och dissektioner. Det är så himla kul allting. Jag är så tacksam att jag gav mig själv chansen att göra detta. Allt handlar om pannben. Man kan göra precis vad man vill med sitt liv.
Vi har haft vår första hemtenta denna veckan, i osteologi. Det är sjukt mycket latinska termer att lära sig, men jag är faktiskt väldigt imponerad av hur mycket vi har lyckats lära oss på kort tid.
 
Nästa vecka blir galet hektisk. Jag jobbar långvecka, och har däremellan galet mycket tentaplugg. Både munta och skriftlig tenta veckan efter. Det är bara att hålla i sig och köra på i full fart.
 
 

Kommentarer:

1 Anna m Ludde:

Alltså du är så jäkla grym!!!! Heja heja dig!

Kommentera här: